fredag 5 februari 2010

Gör egen taklampa















Av papperstråd, tapetlim och ngt runt som ballong eller pilates boll gör du din egen taklampa.
Första lampan jag gjorde blev sådär, tog lite för rund papperstråd.
Resultatet blev detta; se bilder
Den skulle egentligen hänga i hallen med den fick sin plats i Rasmus rum,
då den är lime grön

Nu ska jag göra en mycket större taklampa med platt papperstråd. Den ska bli vit och ev hänga i vardagsrummet eller sovrummet. Har ej bestämt än.
Inspirationen fick jag av random light. En ur snygg lampa som är ganska dyr.
se länk direkt http://www.moooi.com/producten/111-random-light.html
så ska den se ut hihi.............

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag är sugen på att göra min egen lampa. Men vad är det för papperstråd som du virar runt?

    /Sara

    SvaraRadera
  2. Panduro har papperstråden som ska vara PLATT paperstråd

    SvaraRadera
  3. Hej
    Såg ditt meddelande nu:) Förlåt inte så haj på detta med inlägg.
    Den gröna som är på denna bild är helt rund papperstråd. Den andra lampan jag har gjort är vit, den är med platt papperstråd.
    Hur har det gått?
    Mvh nina

    SvaraRadera