torsdag 14 januari 2010

Går i tankar om att piffa till hallen












Man är ju för rolig, härom dagen när jag och sambon var på ikea så köpa jag helt i onödan en hylla som jag har suktat efter i ett år....finns snyggare och dyrare i de flesta inrednings butiker. Denna var på fynd 50kr billigare. Så jag släppa med den till kassan, och sambon tyckte det var onödigt- Vart skulle vi ha den....????
Jag har flyttat runt denna hylla överallt, först dotterns rum, sen vardagsrummet, sen sovrummet, och nu står den i hallen.
Så nu är min ide kläckt, jag ska göra om i hallen.....
Jag vill ha mer färger här hemma men är på något sätt förhäxad av svart och vitt
men nu så är jag sugen på att piffa till det med lite färgade detaljer.
Så jag har tänkt att i burspråket där den vita byrån står tillsammans med spegel och någon kvist belysning ska ersättas med;

Hyllan Som visserligen är svart, heter rexbo finns på ikea för 249kr ord.pris 299kr
På de två nedre hyllplanen ska jag köpa korgar, ikeas Branäs 69kr/st, spray måla dom i en häftig turkos ( har ej bestämt färg!!!)
De andra två hyllplanen blir det några prydnads saker som tex en blomma och någon ljus lykta.
Brevid hyllan ska jag köpa en gammal pianopall, måla om bena i en häftig färg och klä sittdynan i ett färg sprakande tyg. Ovanför pallen ska jag köpa en spegel, har ej bestämt vilken men något i stil med ikea Levanger spegel 799kr
Matta; har ej bestämt där heller men är sugen på en pappalina matta. Bilden på pappelina mattan är tagna från http://www.forr.se/mattor/pappelina/

Så vad tror ni????
Sambon är helt galen- Jag todde vi var färdiga eller den vita byrån flyttar du inte på. Den är bra att ha där- vilka trevligt samarbete haha
Han blir inte klok på mig, jag blir aldrig färdig hihi

Lite bilder så klart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar