onsdag 20 januari 2010

Tvålar....försök till muffins o cupcake

MMhh luktar gott. Mjuk chokladbotten med doft av jordgubbar....
Alla tvålar doftar jordgubb.





Godmorgon var det här, klockan är knappt 9.
Familjen har åkt bara jag hemma. Barna i skolan och jag hemma med ont i halsen, huve och små febrig * puh, man hinner inte bli frisk innan man blir sjuk igen*
Nej, inte så mycket att gnälla över, bara lite haha.

Igår var det cirkus hela dagen- Skulle försöka tillverka cupcake tvålar.
Med några olika varianter så vet jag faktiskt inte om någon blev så där jätte bra.
Skulle vilja göra en riktigt STOR cupcake som ser äkta ut, men det var inte så lätt.
Den sista bilden var det första försöket, den andra bilden var försök nr 2, och den översta bilden var det sista försöket.
Jag hade vanliga muffins/bull formar, skulle behöva större formar för att få lite maffigare botten som cupcake har. Sedan försökte jag spritsa ut tvålen som grädde så det blev snyggt men det stelna så fort så det blev bara en stor tvål klump.
Ska se vad man kan hitta för andra knep, för en snygg cupcake ska jag göra...som ser ätbar ut.

Se fler tvålar under inlägget Mina egen gjorda tvålar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar