torsdag 10 december 2009

Detaljer på framsidan




Detaljer.....
blev bra men dyrt
När sommaren tog slut i oktober, åkte jag och sambon förbi tippen för att kasta en del "skit ".
Oj, vad skulle jag nu ha för fint på framsidan.....
Så jag ut på blomsterlandet ( lura med sambon, lova att det skulle ta 3 minuter) - köper en likadan kruka men i silver. Slänger i ljung, gran ect och springer till kassan.
-539kr säger tjejen i kassan. Sambon skrattar och tar fram mitt kort och betalar.
Men fint vart det...stort och härligt blomster arragemang. Gör sig inte helt rätt på bild.
Och hjärtan- jag älskar hjärtan.
Jag ville inte ha som alla andra, dörrkrans plus att dom är lite dyra. Tänkte vara smart och fynda billigt. Så jag for ner till centrum, in i en inredningsaffär. Hade kollat på ett sånt hjärta tidigare ( 75kr) men då hade jag tänkt att den skulle sitta i köket....
så jag in i butiken, tog hjärtat och slängde upp kortet
- 149kr säger hon. Jaha sa jag, trodde den kosta 75kr. Nej sa hon det är den lilla som gör.
Jaha ok sak samma. Den ska jag ha.
Sen in i blomster affären.
Raffsa ihop en grankvist, 5 st små bär, stjärna och en nål. Tänkte för mig själv det här blir 30kr typ.
Nehe du, bara bären kosta 10kr för en liten knopp. Jaha och jag skulle ha 5st så det blev lite volym- där rök mina 30kr på ett nafs. Det sluta med att jag betala 100kr
Så kul fick jag det....man ska sluta tänka billigt!
En rolig grej är när barnen frågar efter pengar, då kanske man säger
nej jag har inga pengar
mina kloka barn säger
men använd kortet då haha
Ojoj blev en dyr dörr "krans"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar