fredag 11 december 2009

detaljer- sovrum





































Här kommer ett gäng bilder.
I fönstret har jag matcha med 2 krukor som går i svart och vitt med murgröna på båge. I mitten av dom ligger det vita hjärtan med text Kärlek och Lycka.
Bild på mig och sambon, med bokstäverna VI på.
Sängen; sänggavel har jag gjort själv. Med hjälp av spånskiva, vadd samt skinn tyg.
Sänborden från mio, living hylla. Sänglampor från ullared.
överkast; ikea. prydnadskudde; gjort egen med hjälp av stryka på bild. Motiv; ett änglabarn som är på en blomster äng med text Du söta lilla barn.
Skänken; fick jag överta från min syster som i sin tur fick den av mormor.
Var från början brun, från cirka 1900 frysit fast. Men när den kom hem till mig blev den både snygg och retro med hjälp av lite svart färg.
På skänken står några av mina favo, asiatisk lykta med brinnande ljus samt 2 STORA ljusstakar med batteridrivna pelarljus (som ska ersättas med lila pelarljus). Vill ha lite mer lilla därinne så det kommer nog att ändras om lite skulle jag tro. Mer lilla detaljer.
På sidan av skänken står min doftspridare. Vasen är fylld med doftolja som sugs upp med hjälp av pinnarna. Lukten är givetvis en fräsch doft luktar mildt sköljmedel.
Om ni har missat den lilla bildramen så titta igen; en gullig liten ram som pryder sin plats med hjälp av stativ. En sväng på panduro, var det hem och pyssla. Inköpte lite papper,klisterkuddar och dekoration. Hem och klippa och klistra, tyckte det blev fint. Bilden är tagen i london på madame tussauds. Lite roligt för det var den dagen vi bestämde att vi var ett par 3dec 2008.
Lyckligt slut på denna dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar