lördag 12 december 2009

Lördag


Lördag 12/12-09;
oj, vilken fartfylld dag.
Vakna runt 9,00, tog mig en dusch sedan käka frukost. Denna dag skulle vi ut till svärföräldrarna och hälsa på samt gå på julmarknad. Så vi kom i tid för en gång skull.
Det var trevligt, tog en fika sedan in på marken, det var kallt men mysigt. Det enda jag köpte var denna mistel som ni ser på bilden samt lite marknadsgodis- vad slår marknadsnougat...mmhh Och en kyss under mistel som hänger i trappen!!!
Efter en kall svängom på marknaden åkte vi tillbaka för en gemensam lunch. Käka, prata och hade det trevligt. På vägen hem snö det stora golfbollar, hihi nej kanske pingisbollar. Då fick man riktigt med julkänslor. På vägen hem svängde vi förbi mamma och hämta den godaste julskinkan ni kan tänka er. Min käre styvfar tyckte jag kunde börja göra min egen....men då svara jag inget är godare än mammas julskinka. Vet ej om det handlar om goda minnen att mammas är mammas eller slöhet? Men det är klart att mammas mat är ju godast!
Nu tjatar sonen min att vi ska gå upp och ha myspys. Lägga sig i soffan, under en filt och käka chips och titta på harry potter- halvblodsprinsen. Men först ska jag bara göra ett inlägg till om ´
mitt fynd på tradera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar